ישראל מבקשת סיוע עולמי • צפת, רכסים, נטף, תמר, גילון ושפרעם

בנצי לייזרוביץ No Comments on ישראל מבקשת סיוע עולמי • צפת, רכסים, נטף, תמר, גילון ושפרעם

הבוקר: שריפת יער גדולה סמוך לישוב נטף • זכרון יעקב: לא תתאפשר חזרת התושבים לשכונות זמרין, וילות בחורש וגבעת עדן • נטף: כוחות כיבוי עדיין פועלים לכיבוי השריפה • רבדים: חריגות משמעותיות מערכי התרעה

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בכל אזורי הארץ שמדרום לחיפה שרר היום (23/11/2016) זיהום אוויר גבוה בשל ריכוזי אבק. ריכוזים אלה לא חצו את ערך ההתרעה העומד על 300 מק"ג/מ"ק למשך ממוצע רץ של 24 שעות.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסיה הרגישה להימנע מפעילות מאומצת.

נכון לשעה 16:00 (23/11/2016) במרבית התחנות שמדרום לחיפה הגיעו הריכוזים לערכים שבין 46% ל-87% מערך ההתרעה. בבאר שבע הגיע הריכוז ל–99% מערך ההתרעה. לעומת זאת באזור חיפה והקריות ובגליל המערבי איכות האוויר הייתה בינונית והריכוזים הגיעו לערכים שבין 26% ל–41% מערך ההתרעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וביקש מהם סיוע במטוסי כיבוי. ראשי הממשלה של יוון וקוראטיה נענו מיד לבקשה והבטיחו לשלוח בהקדם האפשרי מטוסי כיבוי שיסייעו לכיבוי השריפות ברחבי הארץ, זאת לקראת מחר שבו צפויות רוחות עזות שעלולות להרחיב את השריפות. בביקור שערך ראש הממשלה בצהריים בחפ"ק גל השריפות ליד זיכרון יעקב, הבין רה"מ כי יש צורך במטוסים שיכולים לשאת כמות גדולה יותר של חומרי כיבוי אש.

מסתמן שמחר בבוקר יגיעו 6 מטוסי כיבוי מיוון, רוסיה, קרואטיה, קפריסין ואיטליה.

כעת כבר כמעט ברור כי יש קשר וקו מחבר בי כל ההצתות עימם מתמודדת המדינה. בשעה האחרונה דיווח כי גם בצפת מתחוללת שריפה גדולה בבית הקברות הישן בעיר גובל בקו הראשון של הבתים ברחוב האר"י.

ושמועות דומות גם מעיירת רכסים, שם דווח כי בחורשה צמודה לרחוב בני תורה קיימת שריפת חורש, צוותי כב"א פועלים לכיבוי.

זה לא הכל. דיווח על שריפת קוצים, בעין תמר בשטח החקלאי. 4 צוותים פועלים במקום בשריפה ישנה סכנת התפשטות לבית האריזה ויישוב.  כמו כן ישנה סכנה של צוברי גז תת קרקעי במקום. הצוותים פועלים למניעת התפשטות האש לכיוון בית האריזה.

ומשם למוצב נווה יאיר-חלמיש שם שריפת קוצים שהחלה מחוץ למוצב התפשטה וחצתה אל המוצב,מדובר בלהבות גבוהות שהציתו חורש טיבעי,למקום הוזעקו כוחות נוספים בסיוע מיכליות.

ויש גם שריפת חורש בישוב גילון. עד כה פונו כ-80 בתים ו-2 בתים נפגעו מהאש, בשלב זה לאחר הערכת מצב ראשונית שבוצעה לפני זמן קצר בראשות מפקד תחנת לב הגליל נצ"מ אבי דניאלי ובהשתתפות כלל גופי החירום וההצלה הוחלט לפנות את הישוב גילון ולא לאפשר  כניסת אזרחים לישוב. מחברת החשמל נמסר כי בשל השריפה בגילון, החברה החלה בניתוק חשמל ליישוב למניעת סכנה בטיחותית.

במקביל, ארבעה צוותי כיבוי הוזעקו לנווה יאיר. מפקד התחנה במקום מדווח על דליקה גדולה המתפשטת בעוצמה בחסות הרוחות,כוחות נוספים בדרכם

בהמשך לפעילות המשטרה במוקדי השריפה בזיכרון יעקב והנטף, ביצע המערך האווירי של משטרת ישראל החל משעות הבוקר, עשרות גיחות של מסוקי היחידה מעל הזירות, על מנת לספק תמונת מצב עדכנית לפיקוד ולכלל כוחות החירום וההצלה,  הן בשידור חוזי עילי רציף והן בהכוונת כוחות הכיבוי והמשטרה, ברשת הקשר המשותפת,  בצירים הסמוכים למוקדים.

בנוסף , טייסת הכיבוי המשטרתית החדשה, הוזנקה ע"י המערך האווירי מעל המוקדים, על מנת לעכב ככל הניתן את התפשטות השריפות, ע"י הטלת חומרים ייחודיים, במקביל לפעולות הכיבוי הנערכות מהקרקע. עד כה, טייסת הכיבוי המשטרתית , שוגרה לכ – 70 גיחות, המסתכמים בעשרות שעות טיסה , במסגרתן הטילו על מוקדי האש, 30 קוב' מעכב בעירה, 132 ליטר קצף וכ – 200 טון נוזלים.

גל השריפות הגדולות לא נפסק והבוקר דווח כי 4 צוותי כיבוי מתחנות בית שמש פועלים בשריפת יער גדולה סמוך לישוב נטף. השריפה מתקדמת בחסות הרוחות לעבר הישוב נטף, כעת נשקפת סכנה לישוב. לוחמי האש מרכזים מאמץ גדול לבלימת הלהבות וכן לביצוע איגוף של השריפה.

כלל תושבי הישוב פונו מבתיהם. כוחות משטרה במקום מפנים את אחרוני התושבים מבתיהם.

במקום השריפה 25 צוותי כיבוי בפיקודו של מפקד תחנה אזורית בית שמש טפסר ראובן יצחק. השריפה עדיין מתפשטת בחסות הרוחות לעבר הישובים נטף, נווה אילן ומבוא חורון. כמו כן, הוכרז גיוס כללי בתחנת בית שמש של לוחמי אש מבתיהם ובנוסף צוותי כיבוי רבים ממחוזות מרחבי הארץ בדרכם למקום.

צוותי חברת החשמל הנמצאים בחפ״ק נתקו את אספקת החשמל ליישוב עם התפשטות האש לבתים. צוותי חברת החשמל פועלים בהתאם להתפתחות המצב בשטח.

נכון להערב לוחמי האש עצרו את השריפה בצד המזרחי על קו הבתים בישוב נטף ובשלב זה הישוב לא נמצא בסכנה, ובהמלצת כבאות והצלה אנשי המקום חזרו לבתיהם. כעת לוחמי האש מבצעים כיבוי סופי של השריפה למניעת התחדשות האש בשנית.כיוון התפשטות השריפה כעת לעבר פארק קנדה (צפונית לשער הגיא)  ובאזור תוואי הרכבת, שם נשרפו מספר מבנים יבילים. מאות לוחמי אש  בסיוע מטוסי הכבאות עמלים לבלום את חזית השריפה שמתקדמת בחסות הרוחות החזקות. כמו כן, מתבצע פינוי של מטיילים בפארק קנדה.

שר הפנים, אריה דרעי, הנחה את מינהל החרום במשרד הפנים לתת סיוע מיידי לרשויות שבתחומן ארעו אתמול והיום שריפות. הסיוע שהעניק משרד הפנים הוא בקליטת אזרחים ובסיוע לרשויות המקומיות במטרה לשמור על רציפות תפקודית. בהנחיית משרד הפנים הרשויות ממשיכות בסיוע הדדי כאשר מועצה אזורית חוף הכרמל מגישה סיוע למועצה מקומית זכרון יעקב ומועצה מקומית אבו גוש, מסייעת בקליטת אוכלוסיה מהישוב נטף באזור ירושלים.

שריפה בשפרעם

דיווח על שריפת יער בשכונת אלקרק בשפרעם. 5 צוותי כיבוי מתחנות שפרעם וכרמיאל פועלים ברגעים אלו בשריפת יער  סמוך לבתים. כרגע לא נשקפת סכנה לבתים. הועלתה דרישה ל-3 מטוסי כיבוי ולסיוע הדדי מתחנות שכנות.

5 שריפות • קווי מתח נפגעו בצפון, צו איסור על הדלקת אש

השריפה בזכרון

בתום הערכת המצב שקיים ממ"ז חוף ניצב עמוס יעקב עם כב"ה פקע"ר והרשות המקומית ניתנו ההנחיות הבאות: במהלך הלילה גרמה הרוח להתלקחות מהירה ומחודשת במספר מוקדים לוחמי האש ממשיכים בפעולות הכבוי במוקדים המתחדשים. הצפי כי גם בימים הקרובים עקב משטר הרוחות וסכנת החיים עקב התלקחות האש, לא תתאפשר חזרת התושבים לשכונות זמרין, וילות בחורש וגבעת עדן. עד יום ו אין לחזור לשכונות שפונו.

בדקות אלה נערכה הערכת מצב מפקדים וריענון כוחות. לוחמי האש ממשיכים בפעולות הכיבוי בחלוקה לחמש גזרות עבודה, התמודדות לא פשוטה עקב תנאי מזג אוויר רוחות חזקות ותוואי שטח טופוגרפי קשה. שריפה הנעה במעלה הרכס במהירות גבוהה קיימת בעיית עבירות בשטח מה שמחייב שינויי מיקום והערכות מחודשת על בסיס קבוע.מבשטח נמצאים כרגע כחמישים רכבי כיבוי ובשטח הכינוס ממשיכים לקלוט לוחמי אש ממחוזות שכנים.

השריפה בדולב:

במהלך הלילה עקב משטר הרוחות התפשטה האש שוב לכיוון הבתים בישוב ונגרם נזק למספר קראוונים ומבנים. 2 נפצעו קל משאיפת עשן ופונו לביה"ח. נכון לרגע זה כוחות כיבוי עדיין פועלים לכיבוי השריפה. בתום הערכת המצב הבוקר עם כלל הגורמים התקבלה ההנחיה כי עקב משטר הרוחות והסכנה בהתלקחות מחודשת בישוב. לא תתאפשר חזרה לבתים שפונו במהלך הלילה. כוחות משטרה בישוב מסייעים לתושבים ונותנים מענה למפונים.

מהמרכז הרפואי אסף הרופא נמסר כי משריפה ביישוב דולב, הגיעו למלר"ד 2 פצועים, האחד בן 23 והשני בן 35. שניהם נפגעו משאיפת עשן. מצבם קל.

במקביל, המשרד להגנת הסביבה ביצע הבוקר בדיקות ניטור אוויר בחמישה גנים ביישוב רבדים ובמקומות נוספים, ונמצאו חריגות משמעותיות מערכי התרעה. על כן, המליץ המשרד שלא לפתוח את הלימודים הבוקר בישוב, כדי לשמור על בריאות התושבים. יצוין כי עדיין יש מוקדי אש במקום, וערכי זיהום האוויר גבוהים גם בשטחים הפתוחים. צוותי המשרד עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון וצוותי המועצה, ויעדכנו בהמשך ככל שיידרש.



0 תגובות